Jak powinni być ubrani pracownicy SPA, salonów kosmetycznych i fryzjerskich?


Wygląd zarówno kosmetyczki, jak i fryzjerki czy fryzjera, odgrywa istotną rolę w ich pracy. Przedstawiciele tych zawodów, jak również pracownicy perfumerii i drogerii, powinni być wzorem dla swoich klientów, bo przecież sprzedają w pewnym sensie piękno, a właściwie jego obietnicę. Dlatego też ich wygląd powinien być adekwatny do charakteru wykonywanej pracy.
Jak ważny jest własny wizerunek?
Fartuch Awokado z kolekcji TEDMAR
Kosmetyczka czy fryzjerka, która ma za zadanie zadbać o wizerunek klienta, a czasem ten wizerunek wręcz stworzyć, powinna spełniać oczekiwania co do własnego wyglądu. Istotnym jego elementem jest oczywiście ubranie służbowe. Ważne są także detale takie jak fryzura – szczególnie w przypadku fryzjerów, ale i buty czy dodatki, których im mniej, tym lepiej.
Odzież przeznaczona do pracy to więcej niż sama higiena. Zdarza się, że niektóre kosmetyczki czy fryzjerki odrzucają odzież ochronną, bo za bardziej nowoczesne uważają noszenie zwykłych ubrań. Klientki jednak widzą to inaczej. Im lepszy salon czy gabinet, tym oczekują większego profesjonalizmu, z którym nieodmiennie kojarzy się służbowy uniform.
Biały fartuch czy kolorowa tunika?
Kiedy myślicie o stereotypowej pracownicy salonu kosmetycznego, to pewnie przed oczami pojawia się Wam kobieta ubrana cała na biało - w biały fartuch, białe spodnie i białe buty, prawda? Prawie każdy ma takie skojarzenie, bo biały kolor kojarzy się z czystością, sterylnością, higieną i... lekarzem. Wizytę w gabinecie kosmetycznym często traktujemy nie tylko jako formę dbałości o urodę, ale także jak zabieg z pogranicza medycyny.
Jednak ubranie do pracy w salonie kosmetycznym niekoniecznie trzeba traktować jak lekarski kitel. W modzie kosmetycznej jest obecnie duży wybór – od klasyki, przez sportową elegancję, do wygodnych luźnych form.
Fartuch Samba z kolekcji TEDMAR
Kosmetyczki, ale i fryzjerki, bardzo często wybierają fartuchy czy tuniki inspirowane np. Dalekim Wschodem, z asymetrycznym zapięciem, z oryginalnym dekoltem, z kolorowymi lamówkami, bardziej dopasowane do ciała niż ubrania medyczne zakładane przez lekarzy i pielęgniarki, podkreślające figurę. Dzięki temu wyglądają w nich zgrabnie i atrakcyjnie.
W niektórych gabinetach czy salonach dominuje styl sportowy, więc pracownicy ubrani są np. w koszulki, koszulki polo, spodnie czy legginsy.
Od kilku lat obserwujemy zainteresowanie odzieżą kosmetyczną i fryzjerską w innych kolorach niż biały. Modny jest różowy, błękitny, jasnozielony, a jeśli już biały, to musi być przełamany elementami czarnymi lub szarymi. Zainteresowaniem cieszą się także ubrania całe czarne czy granatowe, które wprawdzie efektownie wyglądają, ale nie do końca kojarzą się z profesjonalizmem. Podobnie jak kolory zbyt krzykliwe, jaskrawe, które wprawiają organizm w stan pobudzenia, a przecież klienci salonów kosmetycznych czy SPA przychodzą, aby się zrelaksować.
Nie zapominajmy o obuwiu, które jest ważnym elementem stroju kosmetyczki, fryzjerki czy fryzjera. Powinno być przede wszystkim wygodne. Wysokie obcasy czy koturny nie są wskazane, bo nie dość, że nie da się w nich cicho poruszać, to jeszcze nie prezentują się profesjonalnie.
Ubranie narzędziem komunikacji i... motywacji
Sukienka Classy z kolekcji Jobeline by TEDMAR
Właściwie dobrana odzież jest świetnym narzędziem promocji salonu czy gabinetu. W zależności od charakteru i stylu danego salonu pracownicy mogą być ubrani albo w eleganckie kasaki, czy fartuchy, albo w schludne koszulki czy tuniki, dobrane kolorystycznie do wystroju wnętrza. Zachęcamy do ozdobienia odzieży haftem z logo, aby klient cały czas miał świadomość tego, gdzie się znajduje i kojarzył logo z salonem.
Profesjonalna kosmetyczka czy fryzjerka zwraca uwagę na szczegóły i wie, że jej wygląd także świadczy o jakości salonu. Odpowiednio dobrana odzież do pracy także motywuje pracowników. Sprawia, że czujemy się dobrze i nie musimy się martwić o to, co założyć do pracy. Także logo wyhaftowane na ubraniu ma pozytywny wpływ na motywację pracowników. Dlaczego? Bo czują się bardziej związani z firmą i godnie ją reprezentują.
Wiarygodność i zaufanie
Drogie kosmetyczki, fryzjerki i fryzjerzy, dbajcie o swój wizerunek! Niezależnie od koloru, rodzaju czy fasonu, pobrudzony uniform wygląda nieprofesjonalnie, dlatego warto mieć zawsze zapas ubrań na zmianę.
Jest jeszcze coś, co jest bardzo przydatne szczególnie w kontekście higieny zarówno w gabinecie kosmetycznym, SPA czy salonie fryzjerskim: produkty jednorazowe, takie jak rękawiczki, fartuchy foliowe, czepki, ochraniacze na buty.
Jeśli wyglądacie profesjonalnie, estetycznie, spójnie z charakterem miejsca Waszej pracy, to nie tylko czujecie się komfortowo, ale jesteście bardziej wiarygodni w tym, co robicie i budzicie większe zaufanie klientów.
Fartuch męski i damski Tirona z kolekcji Jobeline by TEDMAR

Komentarze

  1. Wizerunek pracownika to wizerunek całej firmy. Trzeba o tym pamiętać. Pracownik powinien wyglądać schludnie i odpowiednio do jego profesji

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz